Klantvriendelijk telefoneren Nederlands
In deze cursus leer je klantvriendelijk telefoneren. We vertrekken vanuit de huidige aanpak van het telefonisch onthaal. Deze aanpak wordt getoetst op effectiviteit. Verschillende situaties worden gesimuleerd om de eigen vaardigheid te kunnen versterken. Het telefoongesprek wordt vastgelegd op video. Dit wordt dan samen besproken. Vanuit deze praktische oefeningen komen trainer en deelnemers gezamenlijk tot een aantal tips om klantvriendelijk en efficiënt te telefoneren.
Inhoud
Volgende deelaspecten komen aan bod:
- wat is klantvriendelijk telefoneren? (voorstellen, personaliseren van een gesprek, taalgebruik, stemgebruik)
- een beller doorschakelen naar de juiste persoon
- namen spellen
- verantwoordelijke personen binnen jouw organisatie op de juiste manier ‘afschermen’
- checklist voor het ontvangen van een boodschap
- positief formuleren
- omgaan met lastige klanten en boodschappen
- afspraken noteren
- vaak gebruikte telefoonzinnen in het Frans, Engels en Duits
Voorkennis
basiskennis Nederlands is vereist
Duur
opleiding van één dag of twee halve dagen
Plaats
Mentor vzw
Budastraat 27
8500 KORTRIJK
Interesse?
Prijs?
De prijs is afhankelijk van de concrete invulling (gewenste inhoud, eventuele voorkennis deelnemers, duur, e.d.). Deze invulling bepalen we in samenspraak met u, en is op maat van uw organisatie. Bent u een KMO? U kan 20% of 30% korting krijgen (afhankelijk van de grootte van uw KMO) Mentor is erkend dienstverlener in de KMO-portefeuille, pijler Opleiding (erkenningsnummer: DV.O104717).
Contact
Praktische en inhoudelijke vragen kan u stellen via academy@mentorvzw.be of via 056 26 44 34